کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 25 تير 1397
 

پدر و مادر گرامی: زمانی را که صرف تربیت فرزندانتان می کنید هرگز هدر نمی رود .

مرگ با عزت،زندگي جاويداست وزندگي با ذلت ،چيزي جز مرگ نيست..امام حسين (ع  

خوش آمدید
ساعت
آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  5 نفر
تعداد بازدید :  40801 نفر
ده راه برای بیست شده

10 راه برای بیست شدن

اول:مرتب کردن یک نکته کلیدی است

برای اینکه بتوانید تمرکز کنید شما باید یک محیط تمیز و مرتب داشته باشید.به هم ریختگی و کثیفی اطراف نمی تواند به شما کمک کند.به ویژه اگر شما فردی هستید که کلی کار برای انجام دادن دارید و از انجام ان ها طفره می روید (تمیز کردن اتاقتان یکی از ان کار هاست)اتاقتان را تمیز کنیدویا در جای دیگر مطاالعه کنید و ببینید این کار برایتان چه   معجزه ای میکند.

دوم:خودتان را کنترل کنید

اگر شما یکی از افرادی هستید که نمی توانید 30دقیقه به طور مداوم درس بخوانید و مداوم برای چک کردن ایمیل یا دیدن تلویزیون از جای خود بلند میشوید ، زمان ان است که برای ا نضباط خود قوانینی تعین کنید. مثلا یک روز در میان خود را از دیدن تلویزیون و یا رفتن سراغ کامپیوتر منع کنید.یا با خودتان قرار بگزارید که تا یک ساعت مطا لعه نکرده اید از جای خود بلند نشوید. این که دقیقاً چه قراری با خود می گزارید زیاد اهمیت ندارد. نکته مهم ان است که حتماً برای خود قوانینی را تعین کنید.

سوم:کافیست! شما گرسنه نیستید!!

روزهایی که با بها نه ی  «من فقط بلند میشوم تا یک میان وعده بخورم» از سر درس بلند می شدید دیگر تمام شد.لطفا قبل از این که مطاله ی خود را شروع کنید چیزی بخورید.حواستان باشد که دقیقا قبل از شروع درس به سراغ غذا های کامل مانند یک دست چلو کباب کوبیده یا یک دیس پر از ماکارانی نروید.

چهارم:یک وقفه های درس خواندن برای خوردن چای و یا قهوه نظم دهید.

شاید باورتان نشود اگر بگویم بلند شدن پی درپی از سر درس به خاطر نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه چه اندازه می تواند شما را از سر حوصله بیندازد. برای جلو گیری از این مشکل میتوانید از لیوان هایی که نوشیدنی ها را گرم نگه میدارند  ویا یک فلاسک در کنار میز تحریرتان استفاده کنید.البته یادتان باشد که باید برای استفاده از همین فلاسک یا لیوان های گرم کننده هم یک برنامه منظم داشته باشید.به عنوان مثال اگر شما حدود 50 صفحه تا پایان درستان دارید .وقتی سراغ چای خوردن بروید که در صفحه25 هستید.

پنجم:برای خود هدف هایی تعین کنید و ان ها را تغیر ندهید

به عنوان مثال اگر شما 50 صفحه تا پایان درستان دارید و ساعت 3 بعد از ظهر است .به خودتان بگویید تا ساعت 5 بیست صفحه را تمام خواهم کرد و سپس نیم ساعت استراحت می کنم ،اهنگ گوش میکنم و... سپس دوباره ادامه میدهم .همبن قرارها ،اگر به ان ها پایبند بمانید ،علاوه بر اینکه شما را سرحوصله می اورند می توانند بازده مطالعه تان را تا بیست درصد افزایش دهد.

 ششم:تلفن ثابت را قطع و گوشی موبایلتان راخاموش کنید

تا ازارتباط های کنترل نشده با محیط جلوگیری کنید . حقیقت این است که زمان بندی برنامه درسی دوستان شما با شما متفاوت است.شاید دوستتان بخواهد تا در زمان استراحتش به شما زنگ بزند تا گپ و گفتی با هم داشته با شید، اما درست در همان زمان شما مشغول درس خواندن هستید و اگر رشته مطالعه تان قطع یشود، دوباره از سر گرفتنش کار ساده ای نیست.

هفتم: قبل از شروع مطالعه تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید فراهم کنید

اگر اطلاعاتی وجود دارد که شما نمی فهمید و نیاز به کمک دارید قبل از شروع مطالعه باید درباره ی انها سوال کنید. در بسباری از اوقات مطا لعه کتاب درسی برای فهمیدن و درک کردن تمام نکته ها کفایت نمیکند.استفاده از یک کتاب کمک اموزشی مناسب میتوتندبازده درسی شما را تا میزان قابل توجه ای افزایش دهد.کتاب کمک اموزشی مناسب کتابی است که تمام نکات و مسائل کتاب درسی را بر اساس اهمیتی که دارند طبقه بندی کند و هر کدام از قسمت ها مهم کتاب درسی را به طور کامل توضیح دهد.قبل از شروع مطالعه ،کتاب کمک اموزشی منتخبان را شناسایی کنید و کنار درستان قرار دهید تا در مدت زمانی که درس می خوانید مجبور نباشید از جایتان مداوم بلند شوید. حواستان باشداگر مطمئن نیستید که ایا یک بخش در امتحان خواهد امد یا نه قبل از شروع مطالعه درباره ی ان سوال کنید نه قبل از امتحان . کتاب های کمک اموزشی ای نیزهستند که برای پاسخ به این دسته از سوال های شما طراحی شده اند. میتوانید قبل از اغاز مطالعه برای امتحانات به سراغ ان ها بروید

هشتم:با میوه و آب خودتان را سرحال و شاداب نمایید

یکی از مهم ترین عواملی که باید مورد توجه قرار دهید یک تغذیه مناسب است . در همین نشریه مطلبی کامل پیرامون مشخصات یک برنامه تغذیه تحصیلی مناسب اورده شده است.در این جا فقط می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که خوردن میوه های تازه والبته نوشیدن میزان کافی اب اشامیدنی را فراموش نکنید. این ها بیشتر از ان که فکرش رابکنید میتواند در میزان نتیجه گیریتان تاثیر داشته باشد.

نهم :برای یک پیاده روی بیست دقیقه ای بیرون روید

در مورد ورزش کردن هم در همین صفحه برایتان نوشته ایم . به یاد داشته باشید که در هر شرایطی در طول 24 ساعت حتما20 دقیقه را به ورزش کردن ،به ویژه یک پیاده روی مناسب اختصاص دهید.پیاده روی علاوه بر افزایش میزان تمرکزتان میتواند سلول های خاکستری مغز شما را برای دریافت اطلاعات جدید اماده کند.

دهم:روز امتحان آرام باشید ویک لباس راحت بپوشید

 تمام تلاشتان را کرده اید . حالا دیگر وقت ان است که ارام باشید. تمام تحقیقات نشان می دهند که بیدار ماندن طولانی مدت در شب امتحان نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد ، بلکه میتواند به طور جدی به فرایند بازیابی اطلاعات در سر جلسه امتحان اسیب برساند. شب امتحان بعد از ساعت 9 شب و یا حتیزودتر،دیگر درس خاندن را فراموش کنید.این بدان معنا نیست که به سراغ تلویزیون بروید ویا با دوستانتان برای بیرون رفتن وتفریح قرار بگذارید.نه!یک غذای سبک، اما مقوی بخورید وبعد به سراغ رختخوابتان بروید.استراحتبهترین کاری است که می توانید انجام دهید. در روز امتحانهم با لباس های راحت سر جلسه امتحان بروید. لباس هایی که خودشان باعث عدم تمرکزتان نشود.

 


بازدید: 148